diumenge, 14 de juny del 2015

ELS CIRERERS II

En aquesta entrada mencionaré les set varietats de cirerer que encara no he pogut caracteritzar per que no les he conegut encara, bàsicament per que les he empeltat aquests tres últims anys, aquestes varietats són:

Cirerer Valldepins: me'l van dur fa dos anys de les terres de l'Ebre. Sembla tardana.

Cirerer Popa de vaca: vaig recollir unes branques per empeltar fa dos anys a Sort, en un arborètum de varietats tradicionals del Pallars propietat del consell comarcal, queden molt pocs arbres vells d'aquesta varietat. Es diu així per que sembla que recorda la mamella d'una vaca, el temps dirà!

-Cirerer Castanyera: és una varietat antiga present a tota la península ibèrica, la meva me l'han portat aquest hivern de Torrelles de Llobregat, intueixo que serà grossa i fosca.

-Cirerer Negre: fa tres anys vaig rebre aquesta varietat del poble de Sorribes, a la vall de Gòssol, on hi ha l'associació l'hort del met que es dediquen a la preservació de les varietats locals. 
El tret més distintiu serà el color un cop madura.
Com passa amb la cirera "blanca", amb aquesta també hi ha diversos clons repartits pel territori que comparteixen el nom sense ser la mateixa varietat.

-Cirerer Napoleó: tinc un dubte amb aquesta varietat, sembla que hi ha també una cirera anomenada garrafal napoleó, desconec si és la mateixa varietat.
Tinc un arbre empeltat des d'aquest mes de febrer.


cireres napoleó
-Cirerer d'en Roca: és la última adquisició, és una varietat pròpia d'Arenys de Munt que es cultiva des de fa 90 anys. Sembla que és força bona!


cireres d'en roca
-Cirerer garrafal Morreau: vaig comprar aquesta varietat fa tres anys a arboreco, empresa familiar de l'empordà que es dedica al cultiu i venda de varietats tradicionals de tot europa.
Aquesta varietat fa unes cireres grosses, fosques i dolçes.I amb aquesta última van les 25 varietats de cirerer 
que tinc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada