dissabte, 5 de març del 2016

LA CABANA DE PEDRA SECA

Bon dia, quan vaig llogar el camp vaig tenir la necessitat de tenir-hi una barraca per guardar-hi les eines, i fugint de construir-la amb materials "reciclats" com ve a ser l'habitual en la perifèria de Barcelona, vaig voler construir una cabana de pedra seca que lligués amb el marge de l'estany, volia que conformés un conjunt harmònic de caire romàntic, i... crec que ho he aconseguit!!!


la cabana de pedra seca

De fet no és una cabana de pedra seca tradicional, aquestes solen mesurar entre dos i quatre m2, i jo necessitava almenys vint m2, per tant te una paret interior ceràmica arrebossada on s'hi arrepengen les bigues de fusta que sostenen el sostre de taulons.


detall de l'entremat del sostre
Exteriorment és on hi vaig construir la paret de pedra seca, cada una d'elles falcada lateralment i per darrera amb pedres petites per tal d'estabilitzar-la, i així una a una fins arribar a dalt!.
Posteriorment hi vaig plantar falgueres i plantes crasses per tal de millorar l'estètica i donar-li un aire rústic i antic.

la paret de pedra seca

El sostre de taulons el vaig impermeabilitzar amb tela asfàltica i li vaig afegir terra per tal de plantar-hi lliris blaus emulant els sostres amb lliris blaus de les cabanes abandonades tan típiques de les comarques de Tarragona.

flors en el sostre

els lliris del sostre


I respecte a les falgueres i demés plantes afegides a la paret, aquí va una mostra:

Dauradella (Ceterach officinarum)


Polipodi (Polipodium vulgare)


fabària (Sedum telephium)



Falzia roja (Asplenium trichomanes)



Falzia negra (Asplenium adiantum nigrum)


violetes (Viola canina)
Sempreviva (Sempervivum tectorum)

Maduixera (Fragaria vesca)

Sedum sp

Clavell d'aire (Tillandsia aeranthos)

Crespinell (Sedum sediforme)
Matafoc terenyinós (Sempervivum arachnoideum)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada